Ako pracujeme

Možno predávate nehnuteľnosť prvý krát a vôbec netušíte, ako taký obchod prebieha. Čo by ste mali vlastne urobiť a čo pre Vás urobí náš – Váš maklér. Takže, ako to približne celé môže prebiehať?


Napíšete nám e-mail alebo zavoláte na jedno z našich tel. čísiel a požiadajte nás o stretnutie. My sa s Vami stretneme, najlepšie priamo na nehnuteľnosť, ktorú ste sa rozhodli predať. Zoznámime sa a pustíme sa do práce.


Najlepšie bude začať tým, že nám celú nehnuteľnosť ukážete, aby sme sa oboznámili s tým, čo budeme predávať. Potom si spoločne sadneme a preberieme technickú časť Vašej nehnuteľnosti. Potrebujeme byť oboznámení so všetkými informáciami, napr. kedy bola nehnuteľnosť postavená, v ktorom roku bola rekonštruovaná, aká je podlahová plocha, aká veľká je záhrada alebo či bude aj vnútorné vybavenie súčasťou predaja.


Pri bytoch sa Vás budeme pýtať, aké vysoké sú mesačné poplatky, koľko z nich tvorí fond opráv, ako funguje Správcovská spoločnosť alebo Spoločenstvo vlastníkov, aké sa plánujú rekonštrukcie v bytovom dome a či je súčasťou bytu aj pivničný priestor.


Budeme chcieť vidieť aj nadobúdajúcu zmluvu. Je to dokument, na základe ktorého ste získali nehnuteľnosť do svojho vlastníctva. Môže to byť kúpna zmluva, darovacia zmluva, osvedčenie o dedičstve, zmluva o diele, príp. rozhodnutie súdneho orgánu.


Potrebujeme vedieť o Vašej nehnuteľnosti všetko, aby sme vedeli zostaviť pútavý inzerát a aby sme na obhliadke Vašej nehnuteľnosti s potenciálnym záujemcom vedeli podať 100%-ne pravdivé informácie a nedošlo kvôli skresleným informáciám k neskorším problémom, či už k reklamácii alebo dokonca k odstúpeniu od kúpnej zmluvy.


A teraz Vám povieme my všetko o nás. Podáme Vám základné informácie o našej spoločnosti BHS Reality, povieme Vám ako predávame nehnuteľnosti, ako hľadáme potenciálnych kupujúcich, zoznámime Vás s priebehom predaja a povieme Vám, ako zabezpečíme bezpečnosť celej obchodnej transakcie.


Samozrejme Vás zoznámime s odmenou za naše služby a predovšetkým, aké služby Vám poskytneme. Povieme si aj, do akého času by bolo dobré nehnuteľnosť predať alebo dokedy potrebujete predať nehnuteľnosť Vy.


            Pokiaľ bude z obidvoch strán záujem, podáme si ruky a dohodneme sa na spolupráci.



  • Vašu nehnuteľnosť pripravíme na predaj – vyhotovíme vlastnú fotodokumentáciu, kvalitné fotografie totiž tiež rozhodujú o tom, či prejaví klient záujem, vieme Vám poskytnúť odborníka na homestaging (nový fenomén, ktorý spočíva v dekorácii a úprave nehnuteľnosti k predaju)


Vrátime sa späť do kancelárie a začíname pracovať. Porovnáme podobné nehnuteľnosti, ktoré sa predávajú, pozrieme sa na podobné predané nehnuteľnosti za posledný rok a podľa týchto parametrov a našich realitných skúseností urobíme porovnávaciu trhovú analýzu, na základe ktorej určíme trhovú cenu Vašej nehnuteľnosti.



  • Zameriame sa na správne stanovenie trhovej ceny nehnuteľnosti – nie je totiž nič horšieho ako nesprávne zvolená trhová cena (či už príliš vysoká alebo naopak nízka).


Každý férový obchod by mal byť zdokladovaný písomnou dohodou – Sprostredkovateľskou zmluvou. Súhlasíte? Proste všetko, na čom sme sa doteraz dohodli si dáme na papier a podpíšeme. Zmluva obsahuje najmä cenu nehnuteľnosti, za ktorú budeme predávať, cenu za naše služby a konkrétne služby, ktoré Vám poskytneme.



  • Spustíme inzerciu - hľadaním kupujúceho to začína. Najprv preveríme našu databázu hľadajúcich klientov podobnej nehnuteľnosti, zatelefonujeme im a ponúkneme im Vašu nehnuteľnosť.


Po vložení nehnuteľnosti do našej databázy bude nehnuteľnosť automaticky exportovaná na najnavštevovanejšie realitné portály a tiež na náš webový portál bhs-reality.sk



  • Vytvoríme marketing nehnuteľnosti - ponuku umiestnime v inzercii, prípadne natočíme video Vašej nehnuteľnosti, vyhotovíme banner – plachtu s nápisom „na predaj“. Urobíme všetko pre to, aby sa o Vašej nehnuteľnosti dozvedel takpovediac celý svet. Nie je totiž nič horšieho ako podceniť marketing nehnuteľnosti.


Po dobre zvládnutom marketingu prichádza prvý záujemca o obhliadku Vašej nehnuteľnosti. Pokiaľ zveríte kľúče od nehnuteľnosti Vášmu maklérovi, maklér Vám ušetrí čas a ukáže záujemcovi kompetentne nehnuteľnosť za Vás.



  • Obhliadka nehnuteľnosti - u nás máte istotu, že každej obhliadky sa vždy osobne zúčastní maklér (vyzerá to byť samozrejmé ale nie raz sme sa u konkurencie stretli s tým, že maklér „nemal čas“ a obhliadka tak zostala na pleciach majiteľa...).


Snažíme sa šetriť Váš čas, takže pokiaľ v predávanej nehnuteľnosti nebývate, radi si od Vás požičiame kľúče a klientov – záujemcov budeme sprevádzať sami, a to podľa ich požiadaviek buď skoro ráno, popoludní alebo neskoro večer a Vy môžete zostať v kľude a všetko nechať na nás.


Na maklérovi je tiež, aby zistil, ktorý zo záujemcov je bonitný, tzn., či má peniaze v hotovosti alebo skutočne dostane hypotekárny úver od banky. Takisto, ktorý zo záujemcov jedná férovo a nebude počas obchodu neustále meniť svoje požiadavky a s kým sa bude príjemne pracovať a rokovať.



  • Rezervačná zmluva – s vybraným záujemcom sa potom môže podpísať rezervačná zmluva. Je to vlastne listina, na základe ktorej si kupujúci rezervuje vybranú nehnuteľnosť, väčšinou na dobu 1 až 2 mesiacov. V priebehu tejto doby má kupujúci čas obstarať si dostatok finančných prostriedkov, či už svojich vlastných alebo z požičaných z banky a potvrdiť svoj záujem podpisom kúpnej zmluvy.


Aby bola rezervačná zmluva platná, musí byť podpísaná všetkými tromi stranami, a to realitnou kanceláriou, majiteľom nehnuteľnosti a kupujúcim. Rezervačná zmluva je teda o tom, koľko stojí nehnuteľnosť a dokedy bude podpísaná kúpna zmluva.



  • Bezpečný právny servis – naši právnici a advokáti, ktorí každý mesiac riešia desiatky obchodných transakcií, pripravia pre Vás kúpnu zmluvu šitú na mieru; v prípade „predaja“ družstevného bytu potom dohodu o prevode členských práv a povinností.


Pripravené kúpne zmluvy Vám doručíme buď osobne alebo Vám ich zašleme na prečítanie na Vašu e-mailovú adresu. Po zavkladovaní kúpnych zmlúv na katastri nehnuteľností má kataster spravidla zo zákona na zápis vlastníckeho práva k nehnuteľnosti 30 dní. V menších okresných mestách  a príslušných katastrálnych úradoch sa prepis stihne aj za kratší čas, na bratislavskom katastri počítame naozaj s dobou 30 dní, pokiaľ sa nerozhodnete pre zrýchlený – polovičný čas prepisu.


Po zapísaní nehnuteľnosti na nového majiteľa môže maklér pripraviť odovzdávací protokol a dohodnúť prevzatie nehnuteľnosti.



  • Popredajný servis - celý proces predaja nekončí podpisom kúpnej zmluvy. Kúpne zmluvy treba zaniesť a zavkladovať na katastri. Tiež treba vyhotoviť Odovzdávací protokol nehnuteľnosti a nehnuteľnosť riadne odovzdať kupujúcemu. Ďalej prepísať elektrárne, plynárne, vodárne a previesť príslušné médiá na nového majiteľa. Pri tomto všetkom Vás naši makléri budú radi sprevádzať!


A všetci sú spokojní. Nový majiteľ má svoju nehnuteľnosť a starý majiteľ peniaze.


Neváhajte a presvedčte sa, že predávať s maklérmi BHS Reality je príjemná životná skúsenosť.